En tinc vàries que funcionen molt be.
La primera no emparanoiar-se amb el nivell dels fills dels nostres amics que van al cole. La segona entèndre que a Escandinavia, lloc on després tenen els millors resultats acadèmics, l'escola no comença formalment fins als 7 anys. És a dir, aquells nens (gairebé tots) arriben a classe el primer dia, amb 7 anys, sense saber res de lletres.
Desprès pensar que un nen amb 6 o 7 anys a poc que pari atenció pot aprèndre a llegir i escriure en un moment. Amb 6 o 7 anys estas molt més desenvolupat per entèndre les lletres, memoritzarles i aprèndre a juntar-les que amb 3 o 4. Amb 3 o 4 ho pots fer però costa més.
Per mi és com pertèndre que si el teu fill apren a caminar abans que els altres acabarà sent un gran atleta. És igual d'absurd. (I igual de contraproduent, els nens que son "ensenyats a caminar" tenen desprès pitjor psicomotricitat que els que aprenen sols).
La primera no emparanoiar-se amb el nivell dels fills dels nostres amics que van al cole. La segona entèndre que a Escandinavia, lloc on després tenen els millors resultats acadèmics, l'escola no comença formalment fins als 7 anys. És a dir, aquells nens (gairebé tots) arriben a classe el primer dia, amb 7 anys, sense saber res de lletres.
Desprès pensar que un nen amb 6 o 7 anys a poc que pari atenció pot aprèndre a llegir i escriure en un moment. Amb 6 o 7 anys estas molt més desenvolupat per entèndre les lletres, memoritzarles i aprèndre a juntar-les que amb 3 o 4. Amb 3 o 4 ho pots fer però costa més.
Per mi és com pertèndre que si el teu fill apren a caminar abans que els altres acabarà sent un gran atleta. És igual d'absurd. (I igual de contraproduent, els nens que son "ensenyats a caminar" tenen desprès pitjor psicomotricitat que els que aprenen sols).